פסיכותרפיה ואימון לקבלת החלטות

אודי ערד פסיכותרפיה ואימון אישי
052-5675969

היי, זוגיות

רציתי לספר לך שאחד הנושאים הכי חמים שבהם אני עוזר ללקוחות שלי גם אם הם לא ממש יודעים את זה זה זוגיות. איך אפשר לעזור למישהו בזוגיות בלי שהוא ידע זה בטח מה שעובר לך בראש עכשיו, ואני מודה שזה הפתיע גם אותי

אבל מסתבר שאפשר, מכיוון שרוב האנשים שוכחים שזוגיות אמיתית בחוץ, מתחילה עם זוגיות אמיתית עם עצמך.

זה אולי נשמע פשוט, אבל מנסיוני, אני מגלה שהמון אנשים איכשהו שוכחים ומחמיצים את העניין הזה, ומתמקדים רק ב"בחוץ", ולכן הכנתי את הפוסט הזה המדבר על שני החלקים הנדרשים לזוגיות מוצלחת, החלק הראשון יעסוק באימון לזוגיות עם עצמי והשני יעסוק בעקרונות האימון לזוגיות "זוגית" ויציג את שאלות היסוד איתן נדרש להתמודד בזוגיות

אימון לזוגיות עם עצמי

האימון לזוגיות עם עצמי עובר דרך השלבים הבאים:

  • הכרה במורכבות שבכל אחד מאיתנו,
  • התידדות עם הצדדים הפחות זוהרים שבאישיותנו,
  • קבלה עצמית
  • אהבה עצמית

המרכיב המרכזי ב"אימון לזוגיות עם עצמי" עובר דרך לימוד, הבנה והתידדות עם החלקים הפחות זוהרים שלנו, עם מה שאנחנו בד"כ מסתירים מאחרים ומעצמנו, הדברים שאותם אנחנו מנסים להכחיש, לגבי עצמנו, זה יכול להיות הנטייה שלנו לא לקחת אחריות, נטייה לרגזנות, צרות עין, קמצנות, רגישות יתר בתחומים מסוימים ועוד ועוד. לכולנו יש צדדים כאלו. וכדי לאהוב את עצמנו אנחנו חייבים לפני הכל להתיידד עם הצדדים האלו, לתת להם מקום ולו בכדי שנדע עם מה אנחנו מתמודדים.

משפט מפתח לשלב ההתידדות הוא:

"אני מושלם למרות חוסר המושלמת שלי" – you are perfect in your imperfection

המסע להכרת הצדדים "האפלים" שלנו, הוא כואב אבל הוא גם מקום של גדילה.

תרגיל

אחת הדרכים ללמוד על הצדדים האלו בעצמנו היא לערוך רשימה של 3-5 אנשים שממש אנחנו לא סובלים, אבל ממש, ואז לרשום לעצמו את הסיבה העיקרית שבגללה אנחנו לא מסוגלים לסבול אותם. קרוב לוודאי שהסיבות שבגללן אנחנו "אלרגים" לאנשים הללו הם בגלל שהם מסמלים לנו משהו שקיים בנו ואנחנו לא יכולים להכיל.

 

לאחר הזיהוי של הצדדים האלו בעצמנו, נעבור לחקירה שתוביל להבנה והתידדות עם הצדדים האלו וחשיפתם קצת יותר "לאור השמש" של המודעות שלנו.

החקירה וההבנה של הסיבות בגללן סיגלנו לעצמנו את דפוסי ההתנהגות האלה שאנחנו שואפים להסתיר, מאוד משחררת, מקלה ומניע אט אט תהליך של התידדות עם עצמנו, עם הגירסה המלאה של עצמנו.

שאלת מפתח לשלב הזה היא:

מהו התפקיד ההגנתי של ההתנהגות, הצד שאני לא אוהב בעצמי, למה הוא שם, איך הוא משרת אותי?

בשלבים הבאים של קבלה ואהבה עצמית אנחנו עוברים להתבונן על ההשגים שלנו, על האיכויות והחוזקות ושואלים שאלות מסוג:

על מה אני גאה בעצמי? על מה אני רואוי להערכה והוקרה? מה האיכויות שלי כאדם, כחבר, כעובד, איש משפחה?

מתוך השאלות האלו אנחנו מתחילים בתרגול מעשי של הוקרה עצמית, בדיבור ומעשים בצורות מגוונות ויצירתיות.

בסופו של דבר, מתוך התהליך הלא פשוט הזה אנחנו לומדים לקבל את עצמנו ולאהוב את עצמנו.

כאשר אנחנו שם, במקום של אהבה עצמית, אז אנחנו גם פתוחים לקבל אהבה מבחוץ, למעשה הרבה פעמים אנשים לא מוצאים אהבה בחוץ, מכיוון שהם לא מרגישים מבפנים שהם ראויים לאהבה הזו.

בדרך הזו בני אדם מסכלים כל ניסיון של מישהו לאהוב אותם.

יש דרכים כ"כ רבות לעשות את זה שהנפוצה שבהם היא להתחבר ו"למשוך" לחינו את אלו הלא מתאימים, והלא פנויים עבורנו.

כשזה המצב באופן סידרתי ולאורך זמן, זה סימן הדורש בדק בית – עלינו לשאול את עצמנו: מדוע אנחנו באופן מתמשך נכנסים למערכות יחסים לא מתאימות ולא אפשריות עבורנו? (אלו שלא נכנסים כמעט אף פעם למערכות יחסים זוגיות ישאלו – מדוע באופן מתמשך אנחנו לא נכנסים למערכות יחסים ? ממה אנו נמנעים? על מה/מי אנו מגינים?)

האם יכול להיות שבדרך עקלקלה ומוזרה, אנחנו בדרך הזו משרתים אמונה קדומה שיש לנו על יחסים, על אהבה ועל הליגיטימיות שלנו להיות מאושרים ונאהבים?

 תרגיל:

אחת הדרכים לאהוב את עצמנו, היא להתחיל להגיד לעצמנו על בסיס יומי מילים של אהבה ולגיטימיות. 

משפטים כמו: "אני ראוי להיות אהוב ונאהב" , "עם כל המורכבות, אני אדם בעל איכויות נפלאות".

אני מזמין אותך, לחבר משפט אהבה עצמית, מנוסח בלשון חיובית שיוצר אצלך הרגשת הזדהות, ולהתחיל לומר אותו לעצמך בקול רם במשך דקה שלמה פעם אחת בלילה לפני השינה ופעם אחת בבוקר.

דקה יכולה להראות זמן קצר מאוד, אבל בתרגיל מסוג זה , זה זמן ארוך מאוד. בזמן אמירת המשפט הזה שוב ושוב ושוב כמנטרה, יש לשים לב לתחושות והמחשבות שעולות בגוף.

מבוכה, צחוק, ומחשבות מסוג "מה זה השטויות האלו" הם דברים נפוצים מאוד שמדווחים עליהם רוב אלו שלא מתורגלים באהבה עצמית.  יש לקחת את הזמן ולהתמיד בתרגול למשך שלושה שבועות. זה עובד! וזה תלוי במסירות שלך. למה שלא נאפשר לאהבה עצמית להיות נוכחת קצת יותר בחיים? אי אפשר להפסיד פה ולכן אני הולך על זה כבר שנים ומזמין אותך להצטרף.

עד כאן להפעם,

הפוסט הבא יתמקד באימון לזוגיות "קלאסית" עם בן או בת זוג אמיתיים, איך עושים את זה, ולמה צריך לשים לב במיוחד.

כרגיל, אפשר לכתוב לי, להגיב ולשתף מחשבות כאן, במייל האישי או בכל דרך שנראה לך – פייסבוק ואטצאפ, יוני דואר. אני מבטיח להתייחס כרגיל לכל אחד.

אודי

___________________________________

אודי ערד – המאמן שלך לקבלת החלטות חשובות

עוזר לאנשים לצאת מהבילבול ולקבל את ההחלטות
הנכונות ביותר עבורם, בקריירה, זוגיות ויחסים
בעזרת כלים אימוניים חזקים המביאים לדיוק מיקוד
ועשייה מתוך תשוקה
כנסו עכשיו לאתר:  www.udiarad.co.il

 

אין אפשרות להגיב.